Happiness

smile

Er zijn veel dingen die je gelukkig kunnen maken en ook veel dingen die je ongelukkig kunnen maken, maar omdat ik graag probeer positief te denken vertel ik vandaag alleen de dingen waar ik gelukkig van word. De dingen die ervoor zorgen dat mijn dag goed is of de dingen die me gewoon blij maken. Lees snel verder! Schattig valentijn cadeautje

Meestal word ik blij van hele kleine dingen. Zo vind ik het bijvoorbeeld heel erg leuk als ik een klein speciaal cadeautje krijg in plaats van een groot cadeau dat niet zo speciaal is. Ik zal wel blij zijn met het grote cadeau, maar het kleine heeft toch net iets anders. Iets anders dat ik ontzettend leuk vind en echt heel erg klein is als mensen gewoon lachen naar mij op straat. Je kent de mensen niet, je hebt ze nog nooit eerder gezien, maar toch lachen ze gewoon vriendelijk naar je. Daar word je toch een beetje blij van, niet?

chocolat

Als ik dan ook iets moet zeggen wat me blij maakt van eten. Een heerlijke fruittaart of chocoladefondue vind ik HEERLIJK! Het is toch zalig om fruit te eten. Het is lekker, gezond en ook nog eens zoet (de meeste fruitsoorten dan toch). Als je me iets te drinken wil bieden scoor je het best met een warme chocomelk of een warme kop thee, als het wat warmer is word ik ook happy van een milkshake.

talk

Iemand terug zien die je al lange tijd niet meer hebt gezien. Dat vind ik echt een geweldige moment. Je hebt plots weer allerlei verschillende dingen om over te praten en er is geen minuut stilte. Je doet leuke dingen samen en je hebt weer een dagje om in je gedachten te houden. Ik vind dit veel leuker dan even eens praten op facebook of skypen. Elkaar kunnen zien of een knuffel kunnen geven is veel beter!

rainbow

Ik denk dat ik dit op de juiste moment zeg. Ik word blij als ik goede punten heb voor school. Ik denk dat iedereen het wel leuk vind om met een goed rapport thuis te komen. Ik dus ook! Iets wat daar voor mij wel wat bij aansluit is als ik mensen om me heen heb die om mij geven. Dat je mensen hebt die achter je staan en dit kan dus op school zijn, maar ook buiten school vind ik dat ook belangrijk om gelukkig te zijn.

hug

Iets geven aan iemand anders maakt me ook erg gelukkig als die andere persoon er blij mee is met wat ik hem/haar geef. Dat kunnen verschillende dingen zijn zoals hulp, een cadeautje, een knuffel, … Noem maar op. Als de andere persoon er blij van wordt, ben ik het ook. Dat komt misschien ook wel een beetje omdat ik een gevend persoon ben en niet zo zeer iemand die gemakkelijk dingen wil krijgen van anderen.

Ik zou nog even kunnen verder gaan met dingen op te noemen waar ik blij van word, maar ik denk dat dit de belangrijkste dingen zijn die ik wilde delen.

Waar wordt jij gelukkig of blij van? 

Geef een reactie

