Inspiratie

large (3)

Waardoor krijg ik inspiratie om artikelen te schrijven als ik geen inspiratie heb? Ik deel het vandaag met jullie, dus lees snel verder.

Meestal als ik voor mijn computer zit en probeer een artikel te schrijven, maar geen inspiratie heb, ga ik weg van de computer. Als ik blijf zitten geraak ik er te hard op gefocust dat ik een onderwerp moet vinden voor mijn artikel. Meestal ga ik wandelen en dan heb ik een boekje bij me waar ik alles in opschrijf wat in me opkomt. Daarom heeft dat nog niet specifiek te maken met mijn blog, maar ik schrijf dan gewoon losse zinnen of woorden. Als ik dat nadien dan terug lees heb ik meestal wel een idee.

Als dat niet werkt, vraag ik aan andere mensen om wat idee├źn te geven. Soms zitten daar dingen tussen waar ikzelf al aan gedacht had, maar niet wist of het wel een goed artikel zou opleveren. Als iemand anders het als idee geeft durf ik het wel schrijven omdat andere mensen er dan ook aan denken.

Een andere manier die vaak wel werkt is kijken op andere blogs. Ik kijk dan vaak bij de artikelen die ze al langer geleden geschreven hebben en probeer daar leuke onderwerpen uit te halen. Het is ook handig om bij andere bloggers tags te halen. Op het gewone internet zijn die niet zo snel en gemakkelijk te vinden, vind ik.

Ik hoop dat jullie er iets aan gehad hebben!

Geef een reactie

