10 things I love about summer

beach-love-sea-summer-surf-Favim.com-340147_large

Nu kan je het nog niet zomer noemen, maar toch had ik zin om mijn tien favoriete dingen op te noemen van de zomer. De zomer is mijn favoriete seizoen en daar zijn natuurlijk wel enkele redenen voor. Kijk je mee?

1. Op blote voeten lopen! Ik weet niet hoe het komt, maar ik vind dat gewoon zalig om geen schoenen te moeten aan doen en gewoon met mijn blote voeten over doorheen te rennen. Vooral op het strand is dit leuk om te doen of in het gras.

2. Mijn verjaardag! Ja, dit moet ik er toch even bij vermelden omdat ik er toch altijd vrolijk van word. In de zomer verjaar ik en ik vind het echt leuk dat ik in dit seizoen verjaar. Je kan buiten leuke dingen doen en je hoeft geen rekening te houden dat het koud kan zijn. Zalig!

3. IJsjes eten! Mmmmhh… ik hou van ijsjes! Ze zijn zo lekker en ik eet er best wel veel van als ik het eet. Vier bolletjes zijn voor mij niets te veel!

4. Zonnen! Ik vind het toch ook altijd leuk om in de zomer wat bruiner te worden. Ik heb wel het geluk dat ik iemand ben die snel bruint en niet gemakkelijk verbrand. Wel, moet ik tegenwoordig wat oppassen met de zon want ik krijg er wel snel migraine van als ik niets op mijn hoofd zet.

5. Kleur! In de zomer zien alle mensen er veel vrolijker uit omdat we dan meestal meer kleur dragen. Ik word daar altijd vrolijk van.

6.  Kampvuur! Als ik op kamp ga is het altijd op een avond kampvuur. Dat is zo gezellig om daar rond te zitten met zen alle en dan liedjes te zingen.

7. Het weer (als het mee zit)! In de zomer is het (meestal) goed weer en schijnt de zon veel. Wat ik wel jammer vind is dat het ook zo veel onweert. Daar heb ik best wel schrik van.

8. Het is langer licht buiten! Het is toch geweldig dat je om elf uur ’s avonds nog buiten kan zitten en elkaar nog kan zien? Vroeger ging ik dan altijd met wat vrienden op de trampoline.

9. Vakantie! 2 maanden lang vakantie! Ik vind het soms wat veel, maar die eerste zes weken vind ik het echt leuk geen school te hebben.

10. Dingen met vrienden doen! Samen ijsjes eten, samen op blote voeten lopen, samen rond het kampvuur zitten, …

Geniet van jullie vakantie! Wat vind jij zo leuk aan de vakantie? 

Geef een reactie

