Het nieuwe schooljaar

Ik besefte zonet dat het lang geleden was dat ik een column geschreven had. Daar is het nu dus weer eens tijd voor. Het onderwerp voor deze keer is begin van het nieuwe schooljaar. Wil je meer lezen? Klik dan snel verder! 

large

Zelf ben ik iemand die best graag naar school gaat. Ik leer graag nieuwe dingen bij en sta altijd open om nieuwe dingen te ontdekken. Maar natuurlijk kan niet elk vak je favoriet zijn. Dat heb ik zelf ook, vakken die ik verschrikkelijk vind en vakken die ik super interessant vind.

De vakken die ik leuk vind zijn:

  • wiskunde: Ik ben er niet super goed in, maar toch vind ik het leuk. Vergelijkingen oplossen is zelfs een van mijn favoriete dingen van het vak.
  • Lichamelijke Opvoeding: Sommige zeggen dat ik dat leuk vind door de leerkracht die ik er twee jaar voor gehad heb, maar daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik ben sportief en wil daarom ook open staan voor welke sport dan ook. Ik doe zeker niet alle sporten graag, maar ik zal er wel altijd proberen mijn best voor te doen.
  • Natuurwetenschappen: Doordat ik geen aparte fysica, chemie en biologie heb, zet ik het even met deze term, maar eigenlijk vind ik alleen biologie leuk. De andere twee vind ik niet zo interessant, ook al heb ik dit vak 5 uur per week.

De vakken die ik niet zo leuk vind:

  • Nederlands: Ik denk dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt. Waarom krijgen we onze eigen taal al zo lang? We kunnen ze toch schrijven en spreken. Oké, misschien niet altijd foutloos, maar waarom maken ze het dan allemaal zo ingewikkeld. Een taal zou toch iets moeten zijn dan gemakkelijk is om te lezen en te spreken? (Tot zover mijn frustraties over het vak Nederlands)
  • Natuurwetenschappen: Vooral fysica vind ik echt NIET interessant. Ik kan het wel goed, maar toch is het echt niets voor mij.
  • Aardrijkskunde: Nu denk ik wel dat het dit jaar wat interessanter wordt, maar de voorbije jaren heb ik er nog niet veel aan bijgeleerd. Aardrijkskunde is een vak dat ik echt niet kan studeren. Ik denk dat ik het ken en dan blijkt uit mijn punten dat het toch niet zo is. Moet je weten dat mijn opa een leerkracht aardrijkskunde was.

Zo dit zijn even drie vakken per categorie. Ik zou ook al mijn vakken kunnen indelen, maar dit is een soort van top drie (ze staan niet in de juiste volgorde, maar toch). Ik wil graag weten wat vakken zijn dat jullie wel en niet leuk vinden om te krijgen, te studeren, … Laat het achter in de comments!

large

Heb je zelf nog een idee voor een onderwerp van een column? Laat het achter in de comments. Soms is mijn inspiratie op en dan is het leuk als ik ideetjes van jullie krijg!

Een gedachte over “Het nieuwe schooljaar

Geef een reactie

