Plannen

tumblr_mlcunmcvgq1qebyg6o1_500_large

Als er iets is waar ik het nog steeds moeilijk mee heb, dan is het plannen en plannings maken. Ik ben er nooit goed in geweest, ik ben er niet goed in en ik zal er ook nooit goed in zijn. 

Op school blijven ze het maar herhalen. Je moet een goede planning maken om alles gedaan te krijgen. Ik geef toe dat het bij mij soms een beetje hectisch gebeurd allemaal, maar het gebeurd wel en dat is toch het belangrijkste?

Om alles toch een beetje onder controle te houden, heb ik in de vakantie een schooljaarkalender gekocht. Een die dus loopt van september tot augustus. Daar probeer ik alles wat er gaat gebeuren in te schrijven, maar ook mijn planning te maken van die avond of de volgende avond. Momenteel lukt dat goed en ik hoop dat ik het ook zo kan houden. Het helpt me soms wel en doordat ik de planning maak heb ik die de volgende avond niet meer nodig omdat ik weet wat ik moet doen.

Als jij ook niet goed bent in het maken van planning, kan ik je als tip geven om het gewoon eens te proberen. Ik ga je zeker niet vertellen dat ik de manier weet waarop het lukt, maar je kan het gewoon best blijven proberen en als je merkt dat het niet lukt en toch alles gedaan krijgt dan moet je niet meer proberen, maar als je merkt dat je niet alles gedaan krijgt kan je misschien wat tips zoeken.

Heb jij tips voor mij? Laat ze achter in de comments!

Geef een reactie

