Mijn muziek

large (10)

Iedereen heeft wel een creatieve hobby of vrije tijdsbesteding. Bij mij is dat muziek. Elke week ga ik drie uur naar de academie om daar mijn favorieten instrumenten te bespelen. Benieuwd? 

Hoe het allemaal begon…

large (11)

Vanaf dat ik in de kleuterklas zat vroeg ik aan mijn mama of ik muziek mocht spelen. Natuurlijk was ik toen nog veel te jong en moest ik wachten tot ik 7 jaar was. Daarvoor had mijn mama het voorstel gedaan om naar de tekenacademie te gaan, maar toen mijn stiften op bleken te zijn en ik wenend thuis kwam, was het duidelijk dat dit niets voor mij was. Ik ging dus toen ik in het derde leerjaar zat naar de muziekacademie.

Het eerste jaar mag je nog geen instrument kiezen en krijg je notenleer. Je leert alle noten kennen, je leert ritmes en natuurlijk ook veel theorie over kruisen, mollen en nog meer chinees als je niet veel af weet van muziek.

Mijn keuze voor dwarsfluit

large (9)

Dan was het eindelijk zo ver. Ik had het eerste jaar notenleer goed afgesloten en mocht kiezen welk instrument ik wilde bespelen. Ik twijfelde al langer tussen twee, piano en dwarsfluit. Ik besloot om dwarsfluit op de opendeurdag uit te proberen en er kwam bijna onmiddellijk klank uit (wat niet zo vanzelfsprekend is). Dat maakte mijn keuze duidelijk. Ik zou dwarsfluit gaan spelen.

Mijn tweede keuze…

large (6)

Er gingen wat jaartjes voorbij en speelde ondertussen al best goed op mijn blazer. Alleen… ik vond het niet genoeg. Ik wilde nog een instrument bij doen. Ik speelde al ongeveer 5 jaar dwarsfluit en mocht van mijn ouders piano bij doen als ik beloofde mijn studies er niet onder te laten lijden. Je wilt niet weten hoe blij ik was. Het leukste is dat deze twee instrumenten ook ontzettend goed bij elkaar passen.

Mijn kleine grote droom

large (8)

Ik speel nu al 8 jaar muziek en met 2 instrumenten vind ik het toch een beetje te weinig. Mijn droom is dan ook om cello bij te doen. Nu begrijp ik ook wel van mijn ouders dat dat ontzettend veel kost. Daarom wil ik misschien ooit, als ik later zelf centjes verdien op cello les gaan en gewoon een cello huren. Het instrument spreekt me zo hard aan!

Wat is jouw creatieve hobby? Of speel jij misschien ook muziek? 

Geef een reactie

