Persoonlijke update

large (14)

Vandaag had ik eens gewoon zin om mijn computer op te zetten, mijn wordpress te openen en gewoon te schrijven. Gewoon even laten weten wat er momenteel allemaal in mijn hoofd zit, waar ik mee bezig ben en wat er mij nog allemaal te wachten staat. Lees snel mee voor een persoonlijke update! 

tumblr_m9rqtvYfpg1qlluv1o1_500_large

Ondertussen zit ik een maand in het vijfde middelbaar en ik kan nog steeds niet wennen aan dit idee. Het lijkt wel alsof ik plots drie jaar ben overgeslagen. Het verschil van vier naar vijf weegt momenteel ontzettend door en het is dan ook veel zwaarder dan ik verwachte. Vorige jaren vond ik het verschrikkelijk dat leerkrachten je handje bleven vast houden, maar dit jaar begin ik het eigenlijk te missen. Taken blijven komen, toetsen zijn een gewoonte aan het worden en je leven buiten school vult zich met… inderdaad, school. Soms vraag ik me echt af of leerkrachten echt wel beseffen dat wij ook nog hobby’s hebben en af en toe eens willen ontspannen. Ik weet van verschillende mensen in mijn klas dat ze onder het weekend niets doen voor school, alleen maar de dingen tegen maandag. Ik weet van mijzelf dat ik dat niet kan riskeren omdat ik anders in tijdsnood geraak de volgende dagen. Ik zit dus echt een groot deel van mijn weekend achter de boeken.

large (13)

Gelukkig dat ik dan toch af en toe mijn ontspanning heb. Zoals jullie wel weten speel ik muziek en dat zijn dan ook mijn uitlaatkleppen. Jammer genoeg is er door het vele schoolwerk vaak geen energie en tijd meer om te oefenen. Dan kom ik beneden van een hele avond leren en dan zou ik eigenlijk nog moeten oefenen, maar dan ben ik gewoon te moe en moet ik in mijn bed kruipen. Gelukkig kan ik zeggen dat ik wel het talent heb voor muziek en dat ik dus ook niet zo veel oefening nodig heb.

tumblr_kpnirqP5LV1qzaup4o1_500_large

Ik vind het altijd zo jammer als de zomer gedaan is. Als je de deur uitstapt om naar school of je werkt te gaan is het koud en mijn handen bevriezen gewoon als ik moet fietsen. Waarom is het niet gewoon 365 dagen warm? Het moet niet elke dag 30° zijn, maar 24 is toch een goede temperatuur?

Zoals je kan zien, zijn er momenteel wel wat dingen waar ik me aan erger of dingen die ik gewoon lastig vind. Maar nu hebben jullie wel even weer een beeld van mij.

Hoe gaat het met jou? 

Geef een reactie

