Een briefje voor jullie

Hallo Lieve Lezertjes,

Deze week was weer op en top druk waardoor er weer geen tijd over was om jullie ook wat aandacht te geven. Daarom krijgen jullie van mij nu een briefje om het een beetje goed te maken. 

Maandag begon het al. Ik had die dag al twee testen achter de rug en ik moest plots ook nog eens ’s avonds drie taken en een mondeling voorbereiden. Uiteindelijk was ik klaar om half elf ongeveer en kroop ik onmiddellijk in mijn bedje omdat ik zo moe was. Op dinsdag heb ik altijd een beetje dezelfde dag omdat ik dan zes uur achter elkaar hetzelfde vak heb en na het school elke week naar de muziekacademie moet. Gelukkig kon mijn mama mij naar school brengen, zodat ik nog wat langer kon slapen, en mij ook afzetten bij de muziek. Als ik dan thuis kwam en gegeten had moest ik weer van alles beginnen te doen waardoor ik weer pas rond tien uur klaar was. Ik begon te voelen dat dit niet echt een goede manier van werken is, maar ik moest doorzetten want tegen volgende week moet mijn portfolio af zijn. Op woensdag had ik tegen de volgende dagen niets te doen en kon ik eindelijk wat aan mijn portfolio werken, moet je wel meerekenen dat ik twee uur in bij muziek zit wat dus best lastig is als het midden in de middag valt, maar ja. In mijn pauze tussen mijn twee ‘lessen’ ben ik dan maar even naar de winkel gereden om schriftjes te gaan halen zonder lijntjes omdat het woord EXAMENS nogal veel begint voor te komen bij ons op school. Leerkrachten beginnen papieren uit te delen voor mondelingen en ze willen allemaal na de vakantie nog iets doen. Door alle drukte heb ik ook  nog maar twee weken om mijn boek uit te lezen en ik lees niet graag dus dat wordt een beetje een probleem. Op donderdag had ik Zuiddag waar ik al een of twee keer over geschreven heb. Dit is me goed bevallen. Het was wel heel vermoeiend om terug thuis te geraken (drie uur onderweg geweest!!), maar we hebben mensen goed kunnen helpen. Mijn ‘job’ was om een promofilmpje te maken en foto’s te nemen van de fabriek en deze op hun LEGE facebook pagina te zetten. Voor deze pagina moest ik dan ook nog wat artikels schrijven. Ik kan zeggen dat ze heel blij waren met het resultaat. Op donderdag ben ik dus pas rond acht uur thuis gekomen en ik was veel te moe om nog iets voor school te doen. Gelukkig moesten we ook niets doen. Op vrijdagavond ben ik nog twee uur en een half gaan dansen. We moesten een kleine lift oefenen en dat ging gelukkig ontzettend goed, vooral omdat hij niet zo moeilijk was en natuurlijk ook omdat ik iemand had die mij goed kan ‘houden’ als je begrijpt wat ik bedoel.

Nu is het weekend en ik ga beginnen aan mijn portfoilio. Deze namiddag ga ik helpen bij een verrassingsreceptie voor iemand en voor de rest is het weer werken, werken en werken voor school.

Ik hoop dat jullie het niet al te erg vinden om er zoveel over school in te lezen, maar het maakt een beetje duidelijk waarom ik niet eb kunnen schrijven de voorbije weken.

Tot snel!

Geef een reactie

