Examens…

large (2)

Gisteren begon voor mij het school weer na een heerlijke week relaxen en lekker niets doen. Ik kwam aan op school en had de eerste twee uur mijn klastitularis. We gingen allemaal zitten en ze zei dat ze wat dingen moest bespreken met ons (zoals elke les ;). Eerst en vooral over de examens… De week was nog maar net begonnen en ze spreken al over de examens. Over vier weken is het voor mij zo ver dan zit ik weer elke namiddag braaf achter mijn boeken te studeren. 

Ik kan de leerkracht natuurlijk geen ongelijk geven, beter laat dan nooit en nu weten we tenminste al wanneer we beginnen en EINDIGEN want dat is natuurlijk het belangrijkste. Elk jaar weer neem ik me het drie keer voor om mijn goed voor te bereiden en elke keer weer faal ik. Dit jaar wordt anders heb ik tegen mezelf gezegd en dit keer meen ik het echt. Er zijn genoeg mensen die me zeggen dat het vijfde middelbaar het zwaarste en het moeilijkste is. Ik wil laten zien wat ik kan. Ik ga me dus vanaf nu stilletjes aan beginnen voorbereiden. Ik ben al een hele planning aan het maken met dingen die ik ga doen deze maand, leuke dingen en daar tussen allemaal dingen die ik moet voorbereiden om er helemaal te staan in december. Ik heb twee weken examen en dat is best lang, het is dan nog eens verspreid over drie weken. We beginnen op donderdag en eindigen op een dinsdag. Ik weet van mijzelf dat ik dat heel vermoeiend vind en daarom zijn voorbereidingen zeker welkom.

Afbeelding1

klik erop om hem in het groot te bekijken

Afbeelding2

Klik erop om hem in het groot te bekijken

Ik heb even een screenshot gemaakt van mijn agenda met alleen de ontspanning (en de examenperiode). Het valt best mee, maar het is meer dan dat ik gewent ben. In de loop van deze week ga ik deze planning vullen met alle dingen die ik ga voorbereiden voor mijn examens. Op het einde van de week ga ik hier dan ook even een update over maken en zeggen hoe het staat. Er gaan ook enkele tips online komen die ik gekregen heb van iemand en waar ik vorig jaar veel aan gehad heb. Ik hoop dat ik jullie daar ook mee kan helpen.

Maak jij ook een planning voor de examens? 

Geef een reactie

