Mijn bijbel

download
Zoals jullie misschien al wel gezien hebben schreef ik laatst een artikel over mijn geloof. Nu wil ik graag meer artikels over geloof schrijven omdat het voor mij belangrijk is. Als je een idee hebt waarover ik zou kunnen schrijven i.v.m. geloven mag je mij dat steeds laten weten. Vandaag wil ik graag wat meer vertellen over mijn bijbel. Bij geloof is dit een belangrijk iets en daarom wil ik graag die van mij met jullie delen. 
2217027f28
In het begin van mijn geloof kreeg ik een oude bijbel van mijn mama. Toen vond ik deze leuk, maar nu acht jaar later begon ik hem wel een beetje beu te worden. Hij viel uit elkaar, had hem al enkele keren geplakt en de kaft was niet meer stevig. Tijd voor een nieuwe dus! Sinds vorige maand heb ik de jongerenbijbel, herziene statenvertaling. Voor mensen die hier niet mee weg zijn. Er zijn verschillende ‘vertalingen’ van bijbels binnen eenzelfde taal. Zo heb je dus een groot nieuws bijbel, maar ook een herziene statenvertaling. Als je deze bijbels naast elkaar legt zie je dat de manier waarop iets gezegd wordt verschild. Je kan dus wanneer je een bijbel wil kopen kiezen voor de vertaling die jij het mooiste vind.
De jongerenbijbel is een bijbel die ik iedereen kan aanraden. Niet alleen is hij zeer geschikt voor tieners, maar ook voor mensen die nog niet erg bekend zijn met de bijbel. Het handige en leuke aan deze bijbel is dat er regelmatig extra info gegeven wordt en er ook vraagjes bijstaan waar je eens kan over nadenken. Ik vind het altijd leuk om deze kadertjes te lezen omdat je dan de dingen die gezegd worden beter begrijpt.
Aan alle positieve dingen spijtig genoeg ook wel eens wat negatieve dingen verbonden. Zo kost deze bijbel best wel wat geld. Ik heb hem gekregen van mijn ouders, anders had ik hem waarschijnlijk nooit gekocht en ik zou het dus ook begrijpen moesten mensen hem niet kopen gewoon omdat hij zoveel kost. Ik vind dat een bijbel gratis zou moeten zijn, maar dat is natuurlijk alleen maar mijn mening.
Heb jij ook een bijbel? 
Geef een reactie

