Waarom?

large
Ik heb nu al een tijdje mijn blog en ik dacht dat het misschien wel eens leuk was om er wat meer over te vertellen. Waarom ik het doe, wat ik er zo leuk aan vind, hoe ik begonnen ben ect. Ben je benieuwd? Lees dan snel verder!

Ongeveer 2 jaar geleden ‘ontdekte’ ik dat er blogs bestonden en begon ik er een paar te volgen. Bijna elke dag las ik hun artikelen en ik vond het super leuk om deze te lezen. Na ongeveer een half jaar alleen maar blogs te volgen, wilde ik graag een eigen blog beginnen. Ik begon met het programma van google, blogger heet dat, maar dat lukte niet zo goed. In totaal heb ik ongeveer nog twee andere blogs gehad voor ik aan deze begon. Toen had ik besloten om deze dan ook te houden en gewoon door te zetten. Eerst werkte ik met blogger,maar ik ben blij dat ik ben overgeschakeld naar wordpress want dit werkt veel fijner.
large (2)Waarom doe ik het zo graag, het bloggen? Wel, voor mij is het een manier om mijn gedachten te uiten aan de hand van woorden. Ik ben altijd al beter geweest in dingen op schrijven dan ze te zeggen. Dat komt omdat ik een nogal gesloten persoon ben. Ik vind het leuk om te schrijven, maar ik vind het nog leuker dat andere mensen dit ook kunnen lezen. Ik weet dat ik niet veel lezers heb, maar ik heb genoeg verhalen gelezen van andere bloggers waarin duidelijk vermeld staat dat het best een tijdje kan duren voor je wat meer bezocht wordt en dat vind ik ook helemaal niet erg. In de eerste plaats schrijf ik voor mijzelf, omdat ik het leuk vind en niet omdat ik wil dat iedereen naar mijn blog kijkt. Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik het graag zou willen.
Wat ik het leukste vind, maar ook het moeilijkste is het bedenken van onderwerpen. Soms heb ik dagen dat ik helemaal niets weet om over te schrijven en dan lukt het me ook echt gewoon niet. Andere dagen moet ik maar 5 minuten nadenken en kan ik eraan beginnen. Daarom heb ik altijd een klein boekje bij waar ik al mijn ideeën in kan opschrijven. Het is gemakkelijk omdat ik zo niets kan vergeten over alles wat ik wil schrijven en zo kan ik nadien selecteren wat ik echt wil schrijven en wat toch een minder goed idee is.
Wat ik wel zeker weet is dat ik er nog lang geen genoeg van heb, van het bloggen. Ik ben begonnen op 18 juni 2013 en ik ben dus nu ongeveer 5 maand aan het bloggen. Ik ben best wel trots op mijzelf dat ik er doorzetting voor heb. Natuurlijk is het ook wel gemakkelijker omdat ik het graag doe. Als jullie nog vragen hebben rond mijn blog mogen jullie die altijd achter laten in de comments en dan antwoord ik daar met plezier op. Ideetjes zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Geef een reactie

