Examenupdate #2

Even pauze nemen om jullie te laten weten dat ik nog leef :). Ik heb nu juist twee examens achter de rug en ik ben al een heel weekend aan het leren voor mijn derde examen, natuurwetenschappen. Wiskunde is heel goed gegaan donderdag en daar weet ik bijna zeker van dat ik zeker in de 90 heb omdat het examen echt heel erg makkelijk was. De meeste vonden Nederlands gemakkelijker, maar ik vond dat juist wat moeilijker dan wiskunde. :) In ieder geval kan ik zeggen dat ik momenteel dus nog tevreden ben over mijn prestaties ook al weet ik mijn punten nog niet.
large (12)Ik merk wel dat ik eigenlijk best al moe ben ook al ben ik nog maar 5 dagen aan het leren. Ik ga de komende week enorm op mijn tandjes mogen bijten want ik ben er nog lang niet. Nog 7 examens te gaan… Nu is het ook wel zo dat ik in het weekend altijd wat moeilijker leer tijdens de examens omdat ik dan denk te weten dat ik nog een zee van tijd heb tot dat ik besef dat het al zondag is en dan schiet ik in actie. Ik ben zelf iemand die een soort van druk nodig heeft. Ik kan niet presteren als je mij een heel semester geeft voor een taak, dan presteer ik wel de laatste dagen voor het af moet, maar de maanden daarvoor doe ik niets omdat ik geen druk heb en dat is dus ook zo tijdens de examens.
jdflgdfVrijdag was het sinterklaas en eigenlijk deden we daar met het gezin al lang niet meer aan mee, maar nu dat ik in de examens zit heb ik wat lekkers gekregen en een tas. Ik heb ook mijn twee snoeppotjes mogen vullen met letterkoekjes en smarties. Het is misschien iets kleins, maar zo weet ik wel dat ze me steunen.
Wat ik persoonlijk goed vind aan examens, als we ze dan toch moeten doen, is dat iedereen in het middelbaar ze tegelijkertijd heeft. Zo weet je dat je zeker niet de enige bent die moeten leren en het soms even niet meer ziet zitten. Ik weet niet of dat ik de enige ben dat daarover nadenkt, maar dat helpt me vaak wel.
Hoe gaat het met jouw examens?
(Misschien een leuk weetje: één van de volgende dagen komt er een kleine ‘winactie’ online. Het heeft te maken met wat ik zelf ontzettend leuk vind)
Geef een reactie

