Even tijd maken

Het is tijd om even voor de computer te gaan zitten en gewoon te vertellen wat ik wil vertellen. Het is volgens mij al wel een tijdje geleden dat ik een personal update gedaan heb. Nu is dat niet wat ik nu wil doen, maar het komt wel een beetje op hetzelfde neer, alleen een andere titel. 
large (1)Vandaag is het 26 december en dat wil dus zeggen dat het gisteren Kerstmis was. Ik hoop dat jullie allemaal een gezellige dag hebben gehad en misschien zelfs cadeautjes hebben mogen openmaken. Ik zeg misschien want in mijn familie is dat niet de gewoonte. Dan worden er alleen maar pakjes gegeven met Nieuwjaar. Ik vind dat wel jammer want ik koop graag cadeautjes voor anderen. Eergisteren is mijn vokke (opa) langs geweest en hebben we gourmet gedaan. Dat vind ik zelf altijd heel erg lekker, maar het zijn vooral de champignons die er snel doorvliegen bij mij. Ik vind dat heerlijk! In de kleine pannetjes van de gourmet hebben we dan als dessert kleine pannenkoekjes gebakken en ik heb voor de eerste keer een pannenkoek omgedraaid door hem omhoog te gooien. Misschien voor jullie niet zo spectaculair, maar ik was er trots op want dat durfde ik anders nooit. Gisteren ben ik naar mijn tante geweest en hebben we kerstmis gevierd met de andere kant van de familie. We hebben lekker gegeten en ook nog een spelletje gespeeld. 
Jammer genoeg moet ik tijdens de vakantie ook wat voor school werken. Oké, ik geef toe dat het eigenlijk niet zou moeten, maar het is wel slim om het al te doen want dan zit ik er onder het jaar minder mee. Ik moet voor sociale wetenschappen een portfolio maken en dat is best wel veel werk. Ik moet artikels zoeken, zelfreflecties maken, bronvermelding maken, … Als je zoiets goed wil doen, moet je er ook heel veel tijd in steken. Ik vind het zelf echt geen leuke opdracht en moet mezelf dus echt heel erg pushen om er toch aan te werken. Ik hoop dat het me lukt. 
IMG_20131223_111714Het is ook tijd dat ik mijn kamer eens deftig opruim, maar eerlijk gezegd ben ik er te lui voor. Er liggen nog steeds papieren van de examens op mijn bureau. Soms ruim ik wel een beetje op dus ik hoop dat ik dit vol hou en dat tegen het einde van de vakantie mijn kamer dan opgeruimd is. Als iemand tips weet hoe je opruimen leuk kan maken, mag je het me ook altijd laten weten natuurlijk. 
largeOver vijf dagen is het weeral een nieuw jaar. Ik denk dat het tijd is om mijn goede voornemens eens te noteren, maar daar krijgen jullie nog een aparte blogpost over. Ik ben iemand die graag overal lijstjes van maakt. Daarvoor doe ik er nog niets mee, als ik er maar kan maken. Ik vind het bijvoorbeeld ook heel erg leuk om een lijstje te maken van alle dingen die ik graag wil onthouden en dan heb ik het niet over wiskunde of Frans, maar over ervaringen, mensen die ik heb leren kennen, leuke afspraakjes met mensen, … Ik vind het dan leuk om dat achteraf nog eens terug te lezen. Dat zijn dingen die me dan kunnen opbeuren als ik me niet zo goed voel. 
Voor ik deze blogpost afsluit wil ik jullie nog even laten weten hoe het met mijn punten is. Jullie hebben vijf examenupdates kunnen lezen en dan vind ik het ook wel belangrijk dat ik dan laat weten hoe het nu eigenlijk echt geweest is. Over het algemeen is mijn rapport zeker niet slecht, maar er zijn nog wel een paar vakken waarvoor ik nog wat moet bijwerken en waarvan ik weet dat ik beter kan. 
Ik hoop dat jullie allemaal nog een hele fijne vakantie hebben! 
Geef een reactie

