terugblik op 2013 en vooruitblik op 2014

large (3)2013 is voor mij een jaar geweest met vele leuke en minder leuke momenten. Ik heb veel leuke dingen gedaan met mijn beste vriend, ik ben drie keer op kamp geweest, van richting verandert op school, … Het is weer een jaar met veel herinneringen die ik voor altijd wil meenemen en een paar daarvan wil ik graag met jullie delen. 
Als eerste heb ik heel veel opgetrokken met mijn beste vriend en ik kan je zeggen dat het er eentje uit de duizend is. We hebben samen elkaars verjaardag gevierd, samen gesprekken gevoerd over diverse onderwerpen, zotte dingen gedaan, leuke uitstapjes gemaakt. We hebben zelfs zoveel gedaan dat ik het niet meer allemaal zou kunnen opnoemen.
Op school heb ik tijdens de kerstvakantie van 2012-2013 besloten om van richting te veranderen. Die keuze was niet echt gemakkelijk voor mij en ik heb het er dan ook nog wel wat moeilijk mee gehad. Nu in het vijfde heb ik denk ik wel een beetje mijn draai gevonden.
Op 18 juni ben ik begonnen met mijn blog en dat is natuurlijk ook wel een belangrijke gebeurtenis geweest voor mij, anders zou ik hier nu niet zitten typen. Ik ben nog steeds blij met de keuze die ik gemaakt heb en ik zou me ook geen leven meer kunnen voorstellen zonder mijn blog. Ik weet dat ik het niet altijd gemakkelijk vind om veel te schrijven, maar daar kan ik nog in groeien.
In de vakantie heb ik drie kampen gedaan, maar vooral het laatste was heel erg leuk. Ik heb nieuwe mensen leren kennen, oude vrienden teruggezien en het meest speciale is misschien nog wel dat ik drama gespeeld heb. Het was de eerste keer dat ik zoiets ging doen en eerlijk gezegd voelde ik me echt heel erg goed in die crew. Ik was zeker niet de persoon die het meeste durfde, maar doordat ik die crew deed voelde ik mij ook zekerder tijdens het kamp zelf.
Dit zijn een paar dingen die ik zeker wil meenemen in het volgende jaar. Natuurlijk heb ik ook wel een paar goede voornemens of om het anders te zeggen ‘doelen’ die ik wil bereiken tegen het einde van 2014.
large (5)Ik wil nieuwe mensen leren kennen en nieuwe vrienden maken om leuke dingen mee te doen. Met mijn andere vrienden wil ik natuurlijk ook nog dingen doen, maar het is altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen.
Ik wil zelfverzekerder worden. Ik krijg vaak van leerkrachten en van sommige vrienden te horen dat ik te veel over me heen laat lopen. Ik weet dat ze daarin gelijk hebben, maar ik vind het moeilijk om dat niet te laten doen. Dat is dus echt een werkpuntje voor mij dit jaar, maar ik weet zeker dat er vrienden zijn die me daarbij gaan helpen.
Ik wil dromen waarmaken. Oké, ik geef toe dat ik heel veel dromen heb, maar dan is het natuurlijk ook gemakkelijk om de realiseerbare er uit te kiezen. Ik weet niet of dat dit me echt gaat lukken, maar ik wil het in ieder geval proberen.
Ik wil nog meer bezig zijn met mijn blog en terug meer columns schrijven want dat is de laatste tijd een beetje weggevaagd. Ik wil ook graag proberen om regelmatig artikels te schrijven, maar daarover krijgen jullie een aparte blogpost, morgen.
large (4)Zo, ik denk dat dit de belangrijkste puntjes zijn. Het zijn ze zeker niet allemaal, maar ik kan moeilijk heel mijn leven met jullie delen want dan zou ik nogal weinig privacy hebben. Ik hoop dat jullie deze blogpost leuk vonden. Laat in de reacties achter wat jouw favoriete gebeurtenissen waren van het jaar 2013 en wat jij allemaal wil bereiken in het jaar 2014.
Geef een reactie

