winter

largeWinter… het is januari en normaal gezien zou er nu dus een dik pak sneeuw voor onze deuren moeten liggen, maar het enige wat ik zie zijn regendruppels, als het al regent want ik vind het eerder herfst en lenteweer. Nu zal je mij daar niet echt over horen klagen want ik ben niet echt iemand die veel houdt van de winter. Geef mij maar een warme zomerse dag met veel zon. 
Toch wil ik jullie vertellen wat ik wel en niet leuk vind aan de winter want er zijn wel dingen die er leuk aan zijn. Het eerste is de sneeuw ( als het sneeuwt  :)). Ik vind het leuk om er mee te gooien en er een sneeuwengeltje in te maken. Ravotten in de sneeuw is gewoon super leuk om te doen. Het is vrij zacht om in te vallen en je wordt er niet vuil van alleen maar een beetje nat. Iets anders wat ik leuk vind is het vroeg donker worden. Een tijdje geleden vond ik het helemaal niet leuk, maar ik vind het best gezellig om ’s morgens naar de bushalte te wandelen en dan gewoon rustig wakker te kunnen worden terwijl het langzaam lichter wordt. Als ik ’s avonds thuis kom is het nog licht genoeg dus dat vind ik ook geen probleem. Warme chocolademelk drinken met slagroom, hmm… ik vind het heerlijk en vooral als het buiten kouder is. De slagroom is niet verplicht maar het maakt het alleen maar lekkerder. Van zo’n kleine dingen kan ik echt genieten. Ik weet dat het niet veel voorstelt een chocolademelk, maar toch vind ik het super leuk.
large1Jammer genoeg zijn er ook een paar, dat ik niet zo leuk vind. Ik vind het bijvoorbeeld niet leuk wanneer de sneeuw aan het verdwijnen is en deze dan ontzettend vies wordt. Sommige mensen vinden het dan leuk om ermee te gaan gooien en daar kan ik niet zo goed tegen. Wat ik ook jammer vind is dat het zo koud kan zijn. Mijn vingers bevriezen dan als ik bijvoorbeeld met de fiets rijd, ook al heb ik goede handschoenen, ik krijg ze niet warm. Voor de rest vind ik het helemaal niet zo erg om een winter te hebben.
Ik vind het trouwens best leuk om vier seizoenen te hebben. Zo hebben we om de paar maanden toch weer eens een afwisseling van het weer. Twaalf maanden zomer zou ik volgens mij toch alleen maar te warm vinden na een tijdje en ik zou snakken naar een beetje frisse lucht.
Wat is jouw favoriete seizoen?
Geef een reactie

