My visionbord and memory jar 2014 deel I

PicMonkey Collage1Dacht je dat je ervan af was, van al mijn artikelen over 2014? Wel, dan heb je het mis want hier is er weer eentje! Vandaag laat ik jullie mijn visionbord en memory jar voor het komende jaar zien. Kijk je mee? 
?????????
Eerst wil ik het over mijn visionbord hebben. Ik zag het al een paar keer bij andere mensen voorbij komen en het leek me super leuk om het zelf ook te maken en dus ging ik aan de slag. Ik dacht dat het wel interessant zou zijn om mijn eigen visionbord even uit te leggen. Zeggen waarom ik bepaalde plaatjes of quotes gekozen heb en wat ze voor mij betekenen.
large (18)Als eerste begin ik met de foto van twee vrienden die elkaars hand vast houden. Het heeft eigenlijk twee betekenissen voor mij. Als eerste wil ik graag de vriendschappen die ik al had en heb behouden en sterker maken en als tweede wil ik ook graag nieuwe mensen leren kennen en nieuwe vrienden maken.
large (9)
Dit is een quote waar ik echt meer rekening mee moet leren houden. Ik denk veel te veel na en maak me daardoor ook veel te veel zorgen. Ik zou gewoon meer dingen op me af moeten laten komen. Ik hou van verassingen, maar alleen als het van mensen is die ik echt heel erg goed ken en dan nog weet ik graag wat ik er gaat gebeuren omdat ik bang ben dat er iets mis loopt.
large (15)Deze leuke theepot wil aantonen dat ik meer thee wil gaan drinken in plaats van altijd alleen maar koffie. Tegen het einde van het jaar ben ik er echt al in gebeterd, maar ik vind voor mijzelf dat het zeker nog beter kan. Thee is nu eenmaal vele gezonder en ik vind dat koffie nogal weinig smaak begint te krijgen, waardoor ik het dus eigenlijk gewoon drink uit gewoonte.
large (10)
Deze quote staat anders op mijn visionbord, maar het is wel de oorspronkelijke afbeelding. Deze quote is ook weer een heel belangrijke voor mij. Ik heb in het verleden wel wat dingen meegemaakt die me onzeker hebben gemaakt. De laatste jaren heb ik mijn leven daardoor enorm laten bepalen in plaats van zelf te beslissen wat ik eigenlijk wilde. Dit jaar is het voor mij dan ook de bedoeling om van dit idee af te stappen en te gaan leven zoals de quote het zegt.
large (12)
Deze quote hoort eigenlijk een beetje samen bij de eerste. Ik denk veel te veel na en denk ook alleen maar aan de dingen die fout kunnen gaan. Ik ben daardoor heel erg terughoudend en durf zelfs bij de personen die ik het meest bewaar niet altijd alles zeggen. Hier moet ik echt aan werken.
large (13)
Ach ja, ik val een beetje in herhaling, maar het is echt een werkpunt voor mij. Meer geloven in mijzelf en me niet altijd al te veel aantrekken van wat anderen mij zeggen. Ik moet vertrouwen in mijzelf en de anderen me niet naar beneden laten halen.

large (22)

Ik wil meer leuke momenten vast leggen met de camera. Ik heb er tegenwoordig meer en meer spijt van dat ik het nooit gedaan heb. Er is een hele periode in mijn leven waar ik geen foto’s van heb omdat ik het niet leuk vond om op de foto te staan. Ik vind dat ik me daarover moet zetten want ik merk hoe hard ik geniet van met andere mensen op de foto te staan.
large (14)Ik wil meer groeien in mijn geloof. Het is niet altijd even gemakkelijk om het vol te houden, maar God trekt me altijd weer bovenop en mijn vrienden zijn ook een grote steun voor mij. God is echt geweldig als je hem kent ( ook al is dat maar voor 1% ).

typewriter-september-pan-stadlberger_large

Ik wil meer schrijven op mijn blog en daar hebben jullie ook al een artikel over kunnen lezen op mijn blog. Ik wil meer regelmaat en ik wil het gewoon goed volhouden omdat ik graag doe, maar ik moet er gewoon tijd voor maken. Er zijn momenten waarop ik dingen deed en daarna dacht dat ik beter een artikel had kunnen schrijven want de volgende dag zou er weer niets online komen. Nu weet ik wanneer ik er een wil en wanneer er dagen zijn waarop ik kan brainstormen en schrijven. Maandag en dinsdag had ik nog geen idee voor mijn artikel van donderdag. Woensdagavond wist ik iets, maar dat was uiteindelijk niet gelukt omdat af te krijgen. Uiteindelijk heb ik er toch voor gezorgd dat er ’s middags een artikel online stond. Ik wil me er dus ook echt voor inzetten. Het toont natuurlijk ook gewoon dat ik ontzettend veel van schrijven houd.
large (20)STRIKJES! Op mijn blog hebben jullie het nog niet echt kunnen zien, maar ik heb een kleine obsessie voor strikjes. Sinds het begin van dit schooljaar draag ik ze elke dag naar school en ik vind ze super leuk. Mensen van mijn klas en in mijn omgeving herkennen me ook echt als het meisje met de strikjes. Zo kreeg ik voor mijn kerstmis strikjes als cadeautje van een klasgenootje. Ik vind het ontzettend leuk als ik merk dat het dan toch wel opgemerkt wordt.

large (16)

Over deze afbeelding kan ik niet zo heel veel zeggen. Ik vond het gewoon leuk om het erbij te plakken en ik vond het ook wel een beetje mijn gedachten tonen. Soms denk ik echt dat ik vlinders in mijn hoofd heb die niet kunnen stilzitten en waardoor ik het vaak moeilijk vind om al mijn gedachten te ordenen.
Ik merk dat dit artikel echt ontzettend lang is geworden dus ik heb dan ook besloten om de uitleg over mijn memory jar op te schuiven naar maandag zodat het wat meer verdeeld is. Maandag is het dus een iets korter artikel. Ik hoop dat jullie mijn visionbord leuk vinden.
Heb jij ook een visionbord voor het nieuwe jaar? 
Bron foto’s: weheartit
Geef een reactie

