Christelijke muziek

large (24)

Het is weer eens tijd om een artikel te schrijven dat te maken heeft met mijn geloof. Ik wilde eerst een ander artikel schrijven, maar daar ben ik nog over aan het denken in mijn hoofd omdat het niet zo gemakkelijk is dat op papier te krijgen. Als het klaar is zien jullie het vanzelf wel voorbij komen.

Ik weet dat er veel mensen zijn die denken dat christelijke muziek saai is en dat het totaal niet leuk is om naar te luisteren. Wel, ik wil jullie bewijzen dat dit niet klopt. Ik wil jullie gewoon uitdagen om dit artikel tot het einde te lezen en dan je mening of gedachte over deze muziek opnieuw te bekijken.

Dit is een nummer van Chris Tomlin, één van mijn favoriete zangers op christelijk vlak. Het liedje dat hierboven staat is eigenlijk een liedje dat ik vaak op zet als ik me echt heel slecht voel of gewoon even helemaal alleen wil zijn. Ik vind de tekst van het liedje ook echt heel mooi, het is niet veel wat hij zegt, maar het is voor mij wel de waarheid.

Dit is een liedje dat me altijd doet terug denken aan een kamp dat ik in de vakantie heb gedaan. Het was toen ons kamplied en het was het lied dat iedereen tegen het einde van het kamp kende. Ondertussen luister ik het niet meer zoveel, maar als ik het hoor geeft me het altijd een goed gevoel. Ik heb hele toffe mensen leren kennen op dat kamp.

Natuurlijk zijn er ook zangeressen met christelijke liedjes. Het eerste hierboven is van Jamie Grace. Ze heeft ongeveer dezelfde leeftijd als mij en heeft super leuke liedjes. De meeste liedjes zijn heel erg vrolijk en leuk voor als je thuis zit op een zaterdagnamiddag. De andere zangeres is Kari Jobe. Zij heeft echt een heel erg mooie stem en ze heeft vaak ook wat meer emotie in haar liedjes.

Toby Mac is mijn meest beluisterde zanger. Hij heeft verschillende soorten muziek, maar het liedje van hierboven is mijn ultieme favoriet. Het liedje dat hieronder staat is ook van hem, maar gaat nog net wat verder dan hierboven en geloof het of niet, het is christelijk!

Ik hoop dat jullie inzien dat er beste leuke beats kunnen zitten in christelijke muziek en dat ze natuurlijk ook een mooie tekst met boodschap hebben. Dat is wat ik soms wel mis in de liedjes die tegenwoordig uitgebracht worden. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik nooit naar de muziek van de radio luister, maar wel veel minder dan naar christelijke.

Heb je de smaak te pakken of wil je nog meer christelijke muziek ontdekken? Ik kan je zeker life@opwekking aanraden. Zij verzamelen de beste nummer van verschillende artiesten en geven dat uit in één album. Zo heb je ineens verschillende leuke nummers, maar ook verschillende artiesten. De albums kan je gewoon beluisteren op youtube of via spotify.

De muziek dat ik jullie juist heb laten horen zijn ook echt wel mijn favoriete nummers en komen van mijn favoriete artiesten. Er zijn natuurlijk nog veel andere artiesten en nummers te vinden zoals ik hierboven al vernoemden.

Wat is jouw favoriete liedje of artiest? 

BRON FOTO: weheartit

Geef een reactie

