Studiemuziek

Ik ben altijd iemand geweest die in complete stilte studeert. Ik kon geen enkele persoon om mij heen verdragen en zette alsjeblieft geen muziek op want ik was onmiddellijk afgeleid. Ondertussen ben ik veel veranderd en vind ik het zelfs aangenamer om samen met iemand anders voor school te werken. Dat is best moeilijk als je een broer hebt die op kot zit en een zus op internaat. :) Als ik me weer eens een keer niet kan concentreren zet ik studiemuziek op. Wat is studiemuziek? Het is instrumentale muziek waarop je kan studeren, eigenlijk heel erg simpel. Op youtube vind je er ontzettend veel video’s van en je bent er wel even zoet mee als je ze allemaal wil beluisteren. Nog iets wat handig hieraan is, is dat je precies kan timen hoe lang je al bezig bent. Je zet de muziek op vanaf wanneer je begint met studeren en wanneer je pauze hebt zet je de muziek op pauze. Je leest je tijd af en weet exact hoe lang je er nu eigenlijk over gedaan hebt. Als je even verder klikt, laat ik je enkele voorbeelden zien die ik zelf al eens beluisterd heb.

De drie bovenstaande video’s heb ik al gedeeltelijk beluisterd. Ik kom meestal maar tot de helft en tegen dat ik terug begin heb ik de video per ongeluk al gesloten. Zelf vind ik het beluisteren van deze muziek heel aangenaam wanneer ik vakken wil samenvatten. Samenvatten vind ik vaak nogal een lastig werkje en zeker als ik het voor examens moet doen en het dus niet onmiddellijk moet studeren. Ik vind het dan interessanter om rond te kijken in mijn kamer, met het idee dat ik na de 10 jaar dat ik hier woon nog steeds niet alles ontdekt heb. Met muziek kan je jezelf gemakkelijk afsluiten van de omgeving en kan ik me persoonlijk beter en langer focussen. Ik kan je echt aanraden om het eens uit te proberen! :)

Geef een reactie

