Even kletsen

large

Hallo! Hoe gaat het met jullie? Het is weer een tijdje geleden dat ik jullie sprak. Het is vandaag zondag en dat wil voor mij zeggen dat mijn eerste week paasvakanatie er op zit. Gelukkig staat er nog wel iets heel leuk en spannends op me te wachten, maar daar zal ik jullie seffens meer over vertellen. 

Wat heb ik de afgelopen week al gedaan? Wel zaterdag en zondag waren voor mij al twee drukke dagen. Ik ging zaterdag voor de tweede keer naar de animatorcursus. Voor mensen die niet weten wat dit in houdt: dit is een cursus waarin je leert hoe je met kinderen en/of tieners moet omgaan en hoe je een goede leider wordt. Het is erg veel theorie, maar persoonlijk leer ik er zelf heel veel uit bij. Zondag ging ik naar de doe-dag voor mijn eerste kamp van de zomervakantie. Een kamp komt er niet op één twee drie en het was ook een dag om de andere leiding al wat beter te leren kennen. Dit is ook het kamp waar ik waarschijnlijk stage op ga doen voor mijn animatordiploma.

Maandag, dinsdag en woensdag heb ik een beetje uitgerust van mijn drukke weekend, maar spijtig genoeg zat er een cursus sociale wetenschappen op mij te wachten. Ik heb voor de vakantie geen examens gehad en dat wil zeggen dat ik de leerstof van het tweede en derde trimester dus allemaal op het einde moet kennen. Voor de meeste vakken zal het wel lukken, maar er zijn ook wel wat vakken waar ik een beetje bang voor ben.

cena henm pimkie

Donderdag ben ik samen met mijn mama naar Antwerpen geweest. Het was de bedoeling dat we een museum gingen bezoeken en ook nog een beetje gingen winkelen. Die twee dingen mag je omdraaien :). We hebben veel gewinkeld en een half uurtje naar het modemuseum geweest. Dat museum bezoeken was trouwens een schoolopdracht. Hierboven kan je zien wat ik gekocht heb.

Vrijdag en zaterdag zijn we hier thuis begonnen met schilderen van de woonkamer. Het huis waar ik nu woon is 11 jaar oud en we hadden nog steeds hetzelfde behang als in het begin. De keuken en de hal hadden we al wat langer geschilderd en nu was de woonkamer aan de beurt. Wanneer deze is afgerond kan ik langzaam aan beginnen dromen van mijn kamer. Die wordt in de zomervakantie geschilderd.

Ik vertelde dat ik zaterdag naar de animatorcursus was geweest. Van maandag tot en met zaterdag zit ik daar een hele week en dat vind ik best wel spannend. De andere mensen die mee zijn ken ik wel, maar toch. Het is anders als gewone kampen omdat we geen spelen doen. Het is echt een hele week bijleren en zoveel mogelijk meenemen voor de kampen.

Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen bijpraten. Ik heb het best wel druk en de dagen dat ik niets te doen heb, probeer ik dan ook rustig te houden.

x

Geef een reactie

