Disney favorites

walt_disney_characters_wallpaper_24

Ik hou van Disney! Toen ik klein was keek ik bijna dagelijks naar een andere disneyfilm. Ik vond de films geweldig en vooral de film Bambi en Assepoester heb ik met veel plezier bekeken. Nu dat ik wat ouder ben is mijn liefde niet vermindert, maar wel anders. Vroeger keek ik de films (in het Nederlands!) en nu beluister ik vooral de muziek. Sommige liedjes beluister ik vooral in het Engels, andere liedjes vind ik toch nog leuker in het Nederlands. Ik heb voor jullie een paar favoriete liedjes op een rijtje gezet. Ik heb er zeker nog meer, maar dan ben ik morgen nog aan het schrijven. 

Screenshot_2014-06-08-18-46-07

Dit is volgens mij, mijn absolute favoriet! Ik weet niet waarom, maar als ik dit liedje hoor zing ik altijd luidkeels mee en word ik helemaal vrolijk. Screenshot_2014-06-08-18-47-34

Dit is een liedje dat volgens mij iedereen wel kent. Is het niet in het Nederlands, dan zeker in het Engels. Het zou gewoon zalig zijn moest ik de hele dag geen zorgen hebben.

Screenshot_2014-06-08-19-07-16

Dit vind ik een erg mooi liedje. De titel van het liedje alleen al vind ik ontzettend mooi: ‘You’ll be in my heart”. Ik heb even een vertaling naar het Nederlands omdat ikzelf niet zo goed ben in het begrijpen van Engelse liedjes, maar ik vind de tekst zo mooi dat ik hem even met jullie moet delen:

Kom stop met huilen, het zal allemaal goed komen.
Pak mijn hand en houdt hem goed vast.
Ik zal je beschermen voor alles om je heen.
Ik zal hier zijn, huil maar niet.

Voor zo’n klein persoon lijk je zo sterk.
Mijn armen zullen je vasthouden, je veilig houden en warm.
Deze band tussen ons kan niet breken.
Ik zal hier zijn, huil maar niet.

Screenshot_2014-06-09-11-38-25

Nog zo’n liedje waar ik helemaal vrolijk van wordt. Bibbidi-Bobbidi-Boo!

Screenshot_2014-06-09-11-38-48

Wat ik aan dit liedje zo leuk vind is de muisjes die meezingen. Ze hebben zo’n leuke stemmetjes allemaal!

Screenshot_2014-06-09-11-41-12

Dit liedje heeft echt zo’n leuk ritme: Who’s afraid of the big bad wolf, the big bad wolf, the big bad wolf…

Screenshot_2014-06-09-11-42-25

Nog zo’n leuke disneyfilm: ‘de kleine zeemeermin’. Vooral Sebastiaan is natuurlijk een bekend figuur!

Screenshot_2014-06-09-11-46-46

Dit is een liedje dat ik eigenlijk nog niet zo lang ken, maar als ik me niet vergis komt het uit de film Toy Story. Dit liedje vind ik heel erg mooi en heeft ook een hele mooie boodschap.

Dit waren een paar van mijn favoriete. Wil je ze graag beluisteren? Ik heb op youtube een openbare speellijst gemaakt en die kan je dus openen als je hier klikt.

Wat is jouw favoriete disneysong?

x

Bron foto 1

Geef een reactie

