Een nieuw schooljaar

Back to school

Volgende week start voor mij het nieuwe schooljaar en een nieuw schooljaar wil zeggen, een nieuwe start. Alles wat er vorig jaar niet zo goed liep, kan je dit jaar anders doen. Een nieuw schooljaar wil ook zeggen dat er weer nieuwe avonturen te beleven vallen, want naast school is er natuurlijk ook nog zoiets als weekend en vakanties. Ik hoop in ieder geval dat het voor iedereen een geslaagd schooljaar mag worden waarin je nieuwe doelen kan behalen en weer mag groeien in jezelf.

Ik ga nu naar het zesde en dus laatste middelbaar. Sinds het vierde middelbaar volg ik de richting sociale technische wetenschappen. Deze richting leert me dus zowel veel bij over de wetenschap als over de menswetenschappen. Het is een richting die ik met veel liefde doe en dat vooral door het sociale gedeelte dat eraan vast hangt. Ik interesseer me erg in hoe mensen denken, groeien, leren,… Omdat ik zo graag daarover leer en daar graag mee bezig ben, ga ik waarschijnlijk volgend schooljaar de opleiding logopedie studeren. Ik weet dat het nog lang duurt voor dat ik dat mag gaan doen, maar toch kijk ik er al heel erg naar uit.

Naast school ziet mijn planning er voor dit jaar ook wat anders uit. Vorig jaar had ik op dinsdagavond (17:00 – 18:00) en op woensdagnamiddag (15:00 – 18:00) muziek. Vooral op woensdagnamiddag vond ik dat verschrikkelijk omdat ik dan gewoon mijn hele middag kwijt was. Dit jaar heb ik het gelukkig op andere uren kunnen regelen en ga ik op woensdagavond en zaterdagvoormiddag naar de muziekacademie. Het enige nadeel is nu dat ik wel verder moet reizen om er te geraken. Ik moet met de bus gaan en daarna gelukkig nog maar een paar meters te voet. Het neemt nu dus meer tijd in beslag, maar het valt wel op betere tijdstippen en ik leer om op zaterdag op tijd op te staan.

Wat gaat er nog anders uitzien dit nieuwe schooljaar? Mijn leerschema, als ik het zo even mag noemen. Ik zeg het niet graag van mijzelf, maar ik kan heel erg goed dingen uitstellen. Dat komt omdat ik enkel onder druk presteer. Als ik volgende week vrijdag een test zou hebben dan zou ik die op woensdagnamiddag samenvatten en pas op donderdagavond beginnen te studeren en dat is puur omdat ik in mijn hoofd weet dat dat genoeg is voor mij. Dit jaar wil ik gewoon leren om meer vooruit te werken omdat ik weet dat ik dit op de hoge school ook niet meer moet riskeren.

Ik kijk er naar uit om dit nieuwe schooljaar te mogen beleven. Ik hoop echt dat ik nieuwe dingen mag ontdekken en mag bijleren. Dat ik weer een boel nieuwe herinneringen krijg en dat ik gewoon mag genieten van dit nieuwe schooljaar. En dit alles hoop ik natuurlijk ook voor jullie.

Een gedachte over “Een nieuw schooljaar

Geef een reactie

