The color run Brussels Belgium

Blogfoto-color-run-2

Op zondag 7 september doe ik mee aan ‘the color run’. Het is een groot evenement waar je 5 km loopt om Think pink te steunen. Terwijl je loopt wordt je vol gegooid met gekleurd tarwemeel waardoor je er op het einde van de rit heel erg kleurijk en mooi uit komt te zien. Ikzelf neem deel aan dit evenement omdat mijn mama zelf borstkanker heeft gehad en daar nu al ongeveer een jaar van aan het genezen is. Met haar gaat het dus goed, maar omdat ik weet dat het ook anders kan aflopen met kanker wil ik me graag inzetten voor deze organisatie zodat ze het borstkanker kunnen voorkomen of er goed tegen kunnen vechten en er dus veel minder mensen aan sterven.

color-run3

Ik heb voor mijzelf voorgenomen om me fysiek toch wel wat voor te bereiden. Sinds 20 augustus ben ik begonnen met om de dag te gaan lopen. Daarvoor kon dat niet omdat ik op kamp was. De eerste keer ging het lopen absoluut niet goed omdat ik nog moe was en ik er duidelijk niet meer op getraind was. Ik heb toen ook maar 10 minuten kunnen lopen en dat nog niet aan één stuk door. De tweede keer besloot ik dan ook om het rustig te houden: 4 minuten lopen, 2 minuten stappen, 6 minuten lopen en dat nog één keer herhalen. In totaal heb ik toen wel 20 minuten gelopen, wat ik best goed vind voor mijzelf. De keer daarna heb ik het ineens wat zwaarder gemaakt voor mijzelf en ben ik begonnen met 8 minuten lopen, 2 minuten stappen. Dat ging vrij vlot dus daarna heb ik 12 minuten gelopen, 2 minuten gestapt en dan nog eens 10 minuten gelopen. In totaal dus 30 minuten gelopen! :) Woensdag was de laatste keer dat ik ben gaan lopen en toen had ik echt geen goede loopdag. Ik wilde starten met 20 minuten lopen, maar ik kreeg steken in mijn buik dus uiteindelijk heb ik maar 15 minuten kunnen volhouden. Daarna heb ik er nog 7 minuten bi gekregen, maar de steken gingen niet weg waardoor ik moest ophouden met lopen.

f297f13a-4b19-11e3-85fc-7be29318559a_web_scale_0.0706215_0.0706215__

Zoals je kan merken wil ik echt die 5 km kunnen lopen, maar ik denk eerlijk gezegd dat dit me niet meer gaat lukken voor 7 september. Op de dag zelf kan het zijn dat ik de 4 km kan uitlopen, puur op karakter, maar anders ben ik al blij als ik het in twee of drie keer kan doen. Het is tenslotte niet verplicht om de 5 km volledig te lopen. Heb je kriebels in je buik gekregen en wil je nog graag mee doen? Dat kan door naar een primo winkel te gaan en daar je ticket aan te vragen. Online inschrijven gaat jammer genoeg niet meer. Snel zijn is de boodschap want er zijn nog, maar 1000 tickets beschikbaar!

maxresdefault

Geef een reactie

