My opinion ~ If I stay en The maze runner

PicMonkey Collage

Een dagje later dan gepland, maar zoals beloofd, mijn mening over de films ‘If I stay’ en ‘The maze runner’. Beide films ben ik deze vakantie gaan bekijken in de cinema. Ben je benieuwd wat ik ervan vond? Lees dan snel verder!

if-i-stay-movie-wallpaper-2Ik begin met If I stay. De film gaat over Mia. Mia speelt cello en heeft veel talent. Ze neemt de kans op auditie te doen aan de Juillard school. Daarnaast heeft ze een relatie met Adam. Hij zit in een band en vindt Mia haar auditie niet zo leuk wegens de verre afstand. Op een dag heeft de familie van Mia een ongeluk. Mia wordt voor de keuze gesteld of ze wilt blijven leven of niet.

maxresdefaultIk vond de film zeer aangrijpend. Het is een dramatische film en je wordt er zeker niet vrolijk van, maar daarnaast is het wel een heel mooi verhaal waardoor je begint na te denken over sommige dingen. Wat zou jij doen als je in coma ligt en je hebt de keuze tussen leven en dood, de keuze tussen je familie of je vrienden? De film bestaat uit vele flaschbacks waardoor je eerst het ongeval ziet gebeuren en dan pas krijgt te weten hoe Mia bijvoorbeeld Adam heeft leren kennen. De opbouw van het verhaal vond ik hierdoor heel goed.

if-i-stayDe film is zeker een aanrader wanneer je houdt van mooie, romantische films met een tikkeltje drama!

Bekijk hieronder de trailer!

De tweede film die ik wil bespreken is The maze runner. Eerst en vooral wil ik wel even zeggen dat ik de boeken niet heb gelezen en dat ik de film ben gaan kijken met mijn broer die de boeken wel gelezen heeft.

movie-quote-the-maze-runner-36957472-1200-717The maze runner gaat over Thomas die wakker wordt in ‘the box’.. Hij herinnert zich niets meer en weet in het begin zelfs niet meer wat zijn naam is. Hij is terecht gekomen in ‘the glade’. Een plek omringd met grote muren, een doolhof. Thomas is van nature erg nieuwsgierig en wil heel graag een uitweg zien te vinden, maar dat blijkt moeilijker dan hij denkt…

mazepicIk vond de film heel erg goed. Ik hou van de mooie, voorspelbare romantische films, maar daarnaast ben ik ook dol op sciencefiction. Het is een film met een goede spanningsopbouw en het verhaal vind ik erg goed. Nu is het alleen maar wachten tot deel twee uit komt.

Als je houdt van films zoals The hunger games of divergent is deze film ook zeker iets voor jou!

Bekijk hieronder de trailer!

Heb jij deze films al gezien?

Geef een reactie

