Even een avondpraatje maken

img_95921

Hallo allemaal! Het is vandaag donderdag en het is zes uur ’s avonds. Ik zit in mijn bedje met de computer op mijn schoot om weer eens een artikeltje voor jullie te typen. De maand december is ondertussen begonnen en voor mij wil dat voornamelijk zeggen dat ik examens heb. Ik heb vandaag mijn tweede examen afgelegd en morgen heb ik dan weer het laatste voor deze week.

Het eerste examen was natuurwetenschappen. Hier had ik al in het weekend voor geleerd en op dinsdagnamiddag heb ik ook nog heel hard mijn best gedaan. Het examen ging gelukkig goed. De leerkrachten hadden me best wel bang gemaakt met dat het examen heel moeilijk zou zijn en zo verder, maar blijkbaar was al die angst nergens voor nodig :). Vandaag had ik aardrijkskunde. Dat zal nooit mijn vak  worden. Ik weet, het is een blokvak en ik ben goed in puur vanbuiten leren, maar op het examen moet je plots honderd toepassingen kunnen doen en dan geraakt mijn hoofd helemaal in de war. Gelukkig waren er genoeg vragen die ik wel kon dus al bij al zal het nog wel meevallen.

4f7e4e43b8419

Een leuk weetje is wel dat dit normaal gezien mijn voorlaatste examens zijn van het middelbaar. Na deze reeks heb ik er enkel nog op het einde van het jaar! :) Gelukkig besef ik dit nog niet al te goed want anders zou ik misschien te veel van stapel lopen en zou studeren er niet meer in zitten.

Zo, ik denk dat het tijd is dat ik even mijn presentatie voor morgen ga oefenen. Morgen heb ik namelijk geen schriftelijk examen, maar een presentatie. Gelukkig is het enkel nog maar voor de leerkrachten en zit er nog geen externe jury bij.

x

Geef een reactie

